Директорът на БДЖ се държи като синдик, счита Кирил Добрев

За предишното си управление от 3 години и половина той съкрати 200 влака

Изпълнителният директор на „Холдинг БДЖ“ ЕАД Владимир Владимиров е като синдик на компанията. За предишното си управление от 3 години и половина той съкрати 200 влака. Сега първата работа, която прави като бъде назначен за директор на БДЖ, е да продължава да съкращава. Това заяви на пресконференция в Габрово народният представител от коалиция БСП лява България Кирил Добрев.
Според него БДЖ допускат фундаментална грешка, тъй като няма как да бъдат закривани железопътни линии и в същото време да се говори за развиване на дейност. „Основният аргумент, който Владимиров извади пред Транспортната комисия в парламента беше, че след като се закрият тези линии ще се спестят едни средства. Ами те, ако се закрия всички линии ще се спестят всички 180 милиона лева, които са субсидия от страна на държавата“, коментира социалистът.
По отношение на община Габрово Кирил Добрев информира, че тук е осъществена връзка с повечето населени места, чиито линии се дотират със средства от страна на Общината. „Това, че тези линии са губещи е факт, но Общината не може да си позволи тяхното спиране, защото хората от тези населени места ще останат без обществен транспорт“, поясни той.
„Откъснатостта на Северна и Южна България води до разлика в нейното икономическо развитие. Спряха се основни артерии, свързващи Русе, Горна Оряховица, Велико Търново, Габрово и Стара Загора. Тази връзка нарушава не само транспорта, но и образно казано бизнес отношенията между тези области“, коментират депутатът от левицата.
По думите му пак се действа на принципа „проба – грешка“ и отново се връщаме в онези 4 години назад, когато се пускаше едно нещо в медиите, виждаше се, че е грешка и се връщаше назад. „Управляващите или ще имат характер да направят промени и реформи в БДЖ, или просто да не поддават на този натиск. Не може след като линиите бъдат спрени и разбудиш половината общество да се обяснява, че имало едни „шинобуси“, които можело да се използват като жп транспорт“, допълни още народният представител.
Пред журналистите Кирил Добрев категорично се обяви за нормалния график на влаковете в област Габрово, който да се запази в старото разписание. Според него разрушаването на схемата на жп транспорта ще доведе още до това всяка една Община да прави нови транспортни схеми на своя обществен транспорт.
Преди срещата си с медиите народният представител от Габрово проведе и приемен ден за граждани, на който се отзоваха 15 човека. Пред него хората са поставили проблеми от различно естество, но най-сериозният се оказал казус, при който благодарение на „добри съседи“ възрастно семейство влиза в дома си с помощта на стълба.
Кирил Добрев увери, че въпросът ще бъде отнесен първо до главния архитект на Габрово Татяна Стойкова за пореден път и ако не последва отговор оттам ще търси съдействие дори от министъра на Регионалното развитие Лиляна Павлова.
Пред местните журналисти той съобщи още, че от следващата седмица такива приемни ще започне да провежда и по малките населени места в област Габрово.

източник: www.gabrovonews.bg